Успішність школяра залежить від рівня
сформованості загальнонавчальних умінь і навичок. Серед них варто особливо виділити загальномовленнєві,
рівень опанування яких сприяє культурі мовлення та слухання. Учені підрахували:
70 % того часу, коли людина не спить, вона присвячує читанню, письму, слуханню,
розмові - чотирьом основним різновидам мовленнєвої діяльності. Мовлення - один
з найважливіших показників культури людини, її інтелекту. Розвинене мовлення є
основою розумової діяльності, воно забезпечує справжні успіхи школярів у
навчанні.
У молодшому підлітковому віці у зв’язку з початком
етапу статевого дозрівання відбуваються зміни в пізнавальній сфері молодших
підлітків: уповільнюється темп їхньої діяльності; виконання певних видів робіт
потребує більше часу; діти частіше відволікаються; можуть бути роздратованими,
неуважними; можуть неадекватно реагувати на зауваження тощо. Це, як наслідок, може бути причиною зниження рівня
навчальних досягнень, утрати мотивації до навчання, породжувати конфліктні
ситуації між однолітками та дорослими.
Нової якості у п’ятикласників набувають стосунки з однолітками. Діти хочуть почувати себе частиною цілого колективу,
жити з ним спільним життям, бути визнані друзями. Спілкування з друзями стає
самостійною діяльністю. Вона існує, з одного боку, у вигляді вчинків підлітків
по відношенню один до одного, а з іншого - у формі осмислення вчинків однолітків
і стосунків з ними. Ця сфера життя та спілкування стає
для підлітків надзвичайно важливою й особистісно значущою: зменшується
згуртованість, зростає прагнення до самовираження.
Водночас досить часто у школярів цієї
групи проявляється так зване «почуття дорослості»: діти потребують поваги та самостійності,
серйозного та довірливого ставлення до них з боку дорослих.
Навчання у школі має бути для школяра
джерелом позитивних емоцій, що допоможе знайти своє місце серед однолітків,
підтримає впевненість у собі, у своїх силах. Важливо, щоб ці позитивні емоції
пов'язувалися з процесом навчання. Слід підкреслити, що успішній реалізації
завдань сучасної школи сприяє педагогічний досвід, світосприймання самого
вчителя
у співпраці з батьками.
Немає коментарів:
Дописати коментар