Основним методом Концепції є метод «рівний – рівному». Під ним розуміємо надання та поширення достовірної,
соціально значимої інформації через довірче спілкування як рівний із рівним у
межах організованої (тренінги, акції тощо) та неформальної роботи (спонтанне
спілкування з однолітками), яку проводять спеціально підготовлені
підлітки-інструктори.
Переваги передавання знань від однолітка до однолітка
полягають у тому, що:
- підлітки більше часу спілкуються один з одним;
- підлітки більше часу спілкуються один з одним;
-
глибше розуміють проблеми свого
оточення;
-
на відміну від дорослих розуміють субкультурну
мову;
-
більше довіряють один одному, краще налаштовані на розуміння й
наслідки поведінки.
У межах реалізації програми виконуються такі завдання:
-
створення соціально-педагогічних умов, сприятливих для позитивних змін
-
у знаннях, уміннях, навичках і вчинках, у ставленні дітей і молоді до
здорового способу життя;
-
створення організаційних умов для активної просвітницької діяльності щодо
здорового способу життя серед дітей і молоді через надання самим підліткам;
-
виявлення в молодіжному середовищі позитивних лідерів, а також спонукання
осіб з груп «груп ризику» до переорієнтації лідерських якостей з негативних на
позитивні;
-
підготовка підлітків-інструкторів до просвітницької діяльності серед
ровесників;
-
підвищення соціальної компетентності молоді в питаннях здорового способу
життя;
-
сприяння розумінню проблем молоді суспільством, розширенню
нормативно-правової бази захисту здоров’я;
-
розвиток теорії й практики методики освіти «рівний-рівному»;
Технологія
навчання спрямована на підвищення рівня знань, умінь і навичок щодо
формування здорового способу життя і ґрунтується на модульному навчанні.
Серед модулів визначено такі:
1.
Модуль «Методика
освіти «рівний – рівному». Цей модуль присвячений ступеневій передачі знань:
залученню до просвітницької роботи підлітків-інструкторів та їх діяльності
серед однолітків.
2.
Модуль «Спілкуємося
й діємо». Спрямований на формування у підлітків навичок ефективної комунікації,
що має підґрунтям активної позиції та здорового способу життя.
3.
Модуль «Твоє життя
– твій вибір» (профілактика тютюнопаління, вживання алкоголю та наркотиків).
4.
Модуль «Прояви
турботу і обачливість» (профілактика ВІЛ/СНІДу, ІПСШ, незапланованої вагітності
серед молоді).
5.
Модуль «Знаємо та
реалізуємо свої права». Спрямований на розвиток у підлітків власної гідності,
відчуття необхідності для суспільства; на усвідомлення своїх прав, обов’язків,
відповідальності за свої дії; на стимулювання у підлітків бажання реалізувати
свої права.
6.
Модуль «Моє
майбутнє». Спрямований на формування в підлітків бачення життєвих перспектив,
відповідальності за своє майбутнє, розвиток навичок критичного мислення, уміння
оцінювати свої дії, підсилення впевненості в собі та здатності брати на себе
відповідальність, визначати власні цілі.
Немає коментарів:
Дописати коментар