1.Кожне слово перевіряйте за
словниками – тлумачним, орфографічним (лексичне значення, правопис, наголос).
2. Словник синонімів. Добирайте синоніми з оптимальним відтінком значення слова.
3. Перевіряйте логіко-смислову поєднуваність слів у рядку.
4. При порушенні ритму чи рими в рядку не поспішайте добирати нові слова, виконайте найпростіший засіб: переставте слова місцями.
5. Розрізняйте точну риму (співзвуччя голосних і приголосних) і неточну риму (співзвуччя лише приголосних або тільки голосних).
6. Не практикуйте вживання дієслівних рим (носять – косять, просять), а також традиційних, „затертих” (кіно – вікно, віконце – сонце, життя – буття).
7. Уникайте вживання службових слів, займенників, що не несуть суттєвого навантаження (зайві слова).
8. Написавши поетичні рядки, перечитайте декілька разів уголос, щоб перевірити милозвучність.
9. Пам’ятайте, що поезія – це концентрація думок і почуттів. Одним образним рядком можна сказати більше, аніж сотнею звичайних слів у прямому значенні.
10. Останні рядочки вірша мають бути особливі: найемоційніші, найобразніше, з неочікуваним змістовим поворотом.
11. Назва поезії має узагальнювати в собі найважливіші думки. Пейзажна та філософська лірика часто буває без назви.
2. Словник синонімів. Добирайте синоніми з оптимальним відтінком значення слова.
3. Перевіряйте логіко-смислову поєднуваність слів у рядку.
4. При порушенні ритму чи рими в рядку не поспішайте добирати нові слова, виконайте найпростіший засіб: переставте слова місцями.
5. Розрізняйте точну риму (співзвуччя голосних і приголосних) і неточну риму (співзвуччя лише приголосних або тільки голосних).
6. Не практикуйте вживання дієслівних рим (носять – косять, просять), а також традиційних, „затертих” (кіно – вікно, віконце – сонце, життя – буття).
7. Уникайте вживання службових слів, займенників, що не несуть суттєвого навантаження (зайві слова).
8. Написавши поетичні рядки, перечитайте декілька разів уголос, щоб перевірити милозвучність.
9. Пам’ятайте, що поезія – це концентрація думок і почуттів. Одним образним рядком можна сказати більше, аніж сотнею звичайних слів у прямому значенні.
10. Останні рядочки вірша мають бути особливі: найемоційніші, найобразніше, з неочікуваним змістовим поворотом.
11. Назва поезії має узагальнювати в собі найважливіші думки. Пейзажна та філософська лірика часто буває без назви.
Немає коментарів:
Дописати коментар